Siunčiami duomenys...

 

Kaip sutelkti komandą bendram tikslui

  • Vakarai LT
  • 2020, liepos 02, 12:57
  • 44039 peržiūrėjo
  • 0 komentavo

Pasipriešinimas pokyčiams, komandos susiskaldymas į tuos, kurie palaiko, ir tuos, kurie vengia naujovių, kyla kas kartą, kai keičiama nusistovėjusi darbo tvarka, diegiama nauja valdymo, darbo kontrolės ar kita svarbi organizacijos struktūra. Priešintis pokyčiams - žmogiška, o vadovui tenka nelengva užduotis: įvertinti jėgų pasiskirstymą savo komandoje, rasti tuos, į kuriuos galima atsiremti, ir išskirti tuos, kurių pasipriešinimas ir nepritarimas gali padaryti daugiausiai žalos.

Išeities taškas - vadovo nuostatos

Pradėti kurti pokyčiams palankią terpę reikia daug anksčiau, nei žengiamas pirmas konkretus žingsnis diegiant naujoves. Bendros vadovo nuostatos valdant komandą yra išeities taškas.

  • Kurkite atvirumo pokyčiams atmosferą. Kuo dažnesni pokyčiai, tuo lengviau prie jų priprasti ir susitaikyti su jų neišvengiamumu. Komanda apsipras su dažnomis permainomis ir priims jas kaip kasdienio darbo dalį.

  • Stiprinkite pasitikėjimą. Permainų sėkmė daug kuo priklauso nuo to, kiek komanda pasitiki vadovybe. Palaikykite patikimus ir tvirtus dalykiškus santykius.

  • Sulaukite tinkamo momento. Neskubėkite keisdami nusistovėjusią tvarką, sukurkite palankią atmosferą ir leiskite žmonėms apsiprasti su artėjančiomis permainomis.

  • Dalykitės informacija apie tai, kas vyksta, ir nuolat pabrėžkite pokyčių naudą.

  • Nesitikėkite greitų permainų. Stenkitės komandą kuo stipriau įtraukti į veiklą, nes tai didiną įsipareigojimą bendrai priimtiems sprendimams.

  • Venkite praeities kritikos. Sutelkite visą dėmesį ties teigiama pokyčių įtaka ir judėjimu į priekį.

  • Kelkite klausimus, atsakymų į kuriuos ieškojimas suvienys ir nukreips komandą pageidaujama linkme.

  • Pabrėžkite nuolatinę savo paramą.

  • Ir atminkite, kad tai, kas iš pirmo žvilgsnio atrodo logiška, ne visuomet yra psichologiškai teisinga.

Pagrindiniai efektyvaus pokyčių valdymo principai:

  • Pagarba žmonėms. Kiekvienas individas suvokiamas kaip atsakingas, sąmoningas ir rūpestingas asmuo, su kuriuo elgiamasi pagarbiai ir oriai.

  • Pasitikėjimas ir parama. Sveikos organizacijos bruožai yra pasitikėjimas, autentiškumas, atvirumas ir tarpusavio palaikymas.

  • Galios sulyginimas. Efektyviose organizacijose hierarchinė valdžia ir kontrolė nepabrėžiama.

  • Konfrontacija. Problemos yra "ne vyniojamos į vatą", o sutinkamos atvirai.

  • Dalyvavimas. Kuo labiau pokyčių veikiami žmonės bus įtraukiami į sprendimus dėl pokyčių, tuo stipriau jie bus įsipareigoję juos diegdami.

"Už" ir "prieš" nuostatų komandoje analizė

Valdant komandą svarbu įvertinti visas jėgas, kurios skatina pokyčius arba jiems trukdo. Organizacijų konsultantai Baris Pyrsonas ir Markas Tomas siūlo rato metodą, kuris kiekvienam vadovui padės įvertinti "už" ir "prieš" nuostatų santykį komandoje ir išskirti tuos narius, į kuriuos galima atsiremti įgyvendinant naujoves.

Pirmiausia aiškiai, tiksliai ir realistiškai apsibrėžkite, ko siekiate diegdami pokyčius. Šiuo atveju netinka abstrakčios ir neapibrėžtos formuluotės. Suformuluokite konkrečiai, pavyzdžiui: padidinti gamybą nuo 70 iki 80 proc. teoriškai įmanomos produkcijos apimties.

Visą straipsnį "Kaip sutelkti komandą bendram tikslui" skaitykite: https://manager.lt/kaip-sutelkti-komanda-bendram-tikslui/

 

 

Šaltinis: manager.lt/kaip-sutelkti-komanda-bendram-tikslui/

Įrašykite savo komentarą:

Pasiliekame teisę pašalinti nekultūringus, nesusijusius su tema, pasirašytus kito asmens vardu, pažeidžiančius įstatymus, reklaminius, kurstančius nelegaliems veiksmams komentarus. Privalome specialiosioms Lietuvos tarnyboms pateikti duomenis apie įžeidžiančių, smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokią neapykantą skatinančių komentarų autorius. Informuokite redaktorius apie netinkamus komentarus.