Siunčiami duomenys...

 

„Fima“: po 3 metų su programomis kalbėsimės lietuviškai

  • Vakarai LT
  • 2007, liepos 03, 10:17

Pranešimas žiniasklaidai

2007 liepos 3 d.

Elektroninių inžinerinių sprendimų bendrovė „Fima“ pradėjo Lietuvos rinkai adaptuoti amerikiečių kompanijos „Avaya“ savitarnos programas, kurios sugebės interaktyviai bendrauti su žmogumi. Tikimasi, kad po 2-3 metų klientų aptarnavimo srityje bus pradėti diegti pirmieji automatai, kurie sugebės suprasti ir kalbėti lietuviškai.  

„Jau šiuo metu mūsų bendrovė klientams gali pasiūlyti aptarnavimo telefonu sprendimus, kurie leidžia vartotojams rinktis iš tam tikrų alternatyvų ne nuspaudžiant telefono mygtuką, bet balsu atsakant „Taip“ ar „Ne“ į siūlomas komandas. Išplėtojus interaktyvaus bendravimo balsu programas, galima tikėtis naujos „revoliucijos“ klientų aptarnavimo srityje“, - sakė „Fimos“ Telekomunikacinių sprendimų departamento direktorius Eugenijus Kurtinaitis.

Pirmoji anglų kalba bendraujanti „Avaya“ sukurta programa JAV rinkai pristatyta prieš 5 metus. Technologijos pagrindą sudaro kalbos-teksto-kalbos (angl. speech-text-speech) redaktoriai. Jie sugeba balsu tariamus žodžius užrašyti tekstu ir atvirkščiai – užrašytą tekstą perskaityti balsu. Pagal atskirus žodžius programa sugeba suprasti, ko nori žmogus.

Įvairūs tyrimai rodo, kad valdymo balsu programos, suprantančios anglų kalbą, dirba maždaug 95-98 proc. tikslumu. Būdamos tokios patikimos jos gali būti plačiai taikomos ten, kur dabar žmonėms tenka susidurti su įvairiais  įvesties įrenginiais valdomais aparatais (pvz kompiuteriu, informaciniu terminalu ir pan.), pavaduoti dalį klientų aptarnavime dirbančių žmonių.

„Lietuvoje poreikis tokioms technologijoms gimsta tik dabar, kai pradėjo brangti ir trūkti darbo jėgos, ypač klientų aptarnavimo srityje. Anksčiau plėtoti lietuviškai sugebančių bendrauti programų neapsimokėjo, nes rinkoje poreikio nebuvo, o lietuvių kalba už valstybės ribų nėra išplitusi, tad investicijos būtų tiesiog neatsipirkusios“, - teigia E. Kurtinaitis.

Jis teigia, kad darbo jėgos emigracija ir atlyginimų kilimas žymiai padidino aptarnavimo sąnaudas ir tai skatina Lietuvos įmones investuoti į technologijas. Skaičiuojama, jog įdiegus savitarnos sprendimą, tokį patį klientų srautą telefonu įmanoma aptarnauti su 10 proc. mažiau agentų.

„Fimos“ specialistas mano, kad automatinės sistemos Lietuvoje galėtų pakeisti žmones daugelyje klientų aptarnavimo sričių. Su kalbančiais automatais bendrautumėme užsisakydami picą į namus, mėsainių „McDrive“, užsirašydami į servisą, pirkdami prekes telefonu, klausdami automobilyje esančio GPS prietaiso, kur yra artimiausia degalinė ir kt. „Pritaikymo erdvės klientų aptarnavimo srityje yra beveik neribotos“, - tvirtina E. Kurtinaitis.

Apie UAB „Fima“

Elektroninių inžinerinių sprendimų lyderė Lietuvoje – bendrovė „Fima“ – teikia duomenų apdorojimo ir perdavimo, automatikos, apsaugos, elektronikos bei telekomunikacijų sprendimus, taip pat siūlo sprendimus šiuolaikiniam miestui. 2006 metais bendrovės pajamos siekė 98 mln. litų ir buvo 48 proc. didesnės nei 2005-aisiais.

1992 metais įkurta bendrovė per 15 veiklos metų jau įgyvendino keletą tūkstančių įvairaus dydžio ir sudėtingumo projektų Lietuvoje ir užsienyje. Iš 100 didžiausių Lietuvos kompanijų daugiau kaip pusė yra „Fimos“ klientai.

Bendrovė, kurioje dirba 320 aukštos kvalifikacijos specialistų, yra įtraukta į NATO skelbiamuose konkursuose galinčių dalyvauti įmonių sąrašą.

„Fima“, kurios pagrindinė būstinė įsikūrusi Vilniuje, yra įsteigusi filialus Kaune, Klaipėdoje ir Šiauliuose. 2006 metų pabaigoje bendrovė įsteigė dukterinę įmonę Latvijoje. „Fima“ yra oficiali plačiai žinomų užsienio kompanijų, tokių kaip „Avaya“, „Lucent technologies“,„Bosch“,„IBM“, „HP“ ir kitų bendrovių partnerė.

Žilvinas Bružas

RSVA „Baltic Media Partners“

Jurgita Bukauskaitė

UAB „FIMA“

marketingo vadovė

Šaltinis: www.fima.lt

Įrašykite savo komentarą:

Pasiliekame teisę pašalinti nekultūringus, nesusijusius su tema, pasirašytus kito asmens vardu, pažeidžiančius įstatymus, reklaminius, kurstančius nelegaliems veiksmams komentarus. Privalome specialiosioms Lietuvos tarnyboms pateikti duomenis apie įžeidžiančių, smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokią neapykantą skatinančių komentarų autorius. Informuokite redaktorius apie netinkamus komentarus.