Siunčiami duomenys...

 

Žurnalo „Juristas“ 2007 m. Nr. 7–8 skaitykite:

  • Vakarai LT
  • 2007, liepos 20, 10:43

Lietuvos Respublikos civilinio proceso kodekso V skirsnyje numatyto laikinųjų apsaugos priemonių instituto tikslas – maksimaliai apginti pažeistą teisę ar įstatymo saugomą interesą, apsaugoti būsimo teismo sprendimo, patenkinus ieškovo reikalavimus, įvykdymą. Tačiau būsimas teismo sprendimas gali būti nepalankus ieškovui, o taikytos laikinosios apsaugos priemonės sukelti nuostolius atsakovui. Be to, laikinųjų apsaugos priemonių institutu šalys gali piktnaudžiauti. Todėl siekiant užtikrinti proceso šalių lygiateisiškumą, teisingumo principo įgyvendinimą ir nepažeisti šalių interesų pusiausvyros, įstatyme numatyta galimybė taikyti atsakovo nuostolių, galinčių atsirasti dėl laikinųjų apsaugos priemonių taikymo, atlyginimo užtikrinimą. Straipsnyje NUOSTOLIŲ, GALINČIŲ ATSIRASTI DĖL LAIKINŲJŲ APSAUGOS PRIEMONIŲ TAIKYMO ATLYGINIMO UŽTIKRINIMAS aptariama: nuostolių, galinčių atsirasti dėl laikinųjų apsaugos priemonių taikymo, atlyginimo užtikrinimo tikslas, santykis su laikinųjų apsaugos priemonių institutu, nuostolių, galinčių atsirasti dėl laikinųjų apsaugos priemonių taikymo, atlyginimo užtikrinimo pagrindai, konkretaus galimų atsakovo nuostolių užtikrinimo dydžio nustatymo klausimai ir kiti klausimai, susiję su šio instituto taikymu.

Sutarties laisvė ir jos neliečiamumas (angl. freedom of contract & sanctity) yra fundamentalūs sutarčių teisės principai. Pagal jų reikalavimus šalys privalo būti laisvos ir galėti savarankiškai tartis dėl norimų sutarties sąlygų be jokio teismo ar įstatymų leidžiamosios valdžios įsikišimo, o pasiekti susitarimai turi būti gerbiami, patvirtinti ir vykdytini. Tačiau Lietuvoje, priešingai nei daugelio Europos valstybių sutarčių teisės moksle, išskiriama vadinamųjų privalomų sutarčių rūšis – viešosios sutartys, kai ne patys kontrahentai, o valstybė nustato sąlygas, pagal kurias šalys turės sudaryti sutartį. Straipsnyje SUTARTIS DĖL VIEŠŲJŲ PASLAUGŲ TEIKIMO – VIEŠOJI SUTARTIS aptarsime viešųjų sutarčių prigimtį, subjektus, sudarymo būdus, kuo jos skiriasi nuo kitų sutarčių ir kita, taip pat pateiksime susistemintą apžvalgą apie analogiškų ar panašių sutarčių reguliavimą kitose valstybėse.

Šaltinis: www.paciolis.lt

Įrašykite savo komentarą:

Pasiliekame teisę pašalinti nekultūringus, nesusijusius su tema, pasirašytus kito asmens vardu, pažeidžiančius įstatymus, reklaminius, kurstančius nelegaliems veiksmams komentarus. Privalome specialiosioms Lietuvos tarnyboms pateikti duomenis apie įžeidžiančių, smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokią neapykantą skatinančių komentarų autorius. Informuokite redaktorius apie netinkamus komentarus.